ut ur askan...

Jag kliver alltid ur askan...men jag ser aldrig någonsin varken rök eller eld. Jag är fast i symbolerna och de dammar och bränner under fötterna...

Min bilder
Namn:
Plats: Uppsala, Sweden

måndag, mars 27, 2006

farmors friare

Min farmor har en ny pojkvän. Han är tydligen inte ens trevlig. Det känns otroligt obekvämt och väldigt störande. Jag vill vara arg och skrika "Han har inget i vår familj att göra!" och bete mig som en femåring i kris...

men så kan man inte göra. för farmödrar måste få ha pojkvänner, och småbröder flickvänner och alla måste få älska någon annan (inte minst måste jag få göra det med min familjs välsignelse).

men en sak är ju jävligt säker, att om de inte sköter sig, då kan jag nog kasta ut en 80-årig gubbe precis som jag gjorde med den där lipsillsbebisen brorsan hade för några år sedan! Sedan vill jag stå i dörröppningen och vinka "hejdå¨med en hånleende och hoppas att jag, när jag stänger dörren, inte möter ledsna ögon hos den som jag älskar...

1 Comments:

Blogger the lost feeling said...

hahaha. du är hård (men rättvis?) :)

jag har minst fyra saker som är förhållandevis viktiga, att säja till dej. jag borde maila dej. elelr så ringer jag nån dag senare i veckan om jag närmar mej stan. hoppas det är bra med dej. hörs. kos

12:05 fm  

Skicka en kommentar

<< Home