ut ur askan...

Jag kliver alltid ur askan...men jag ser aldrig någonsin varken rök eller eld. Jag är fast i symbolerna och de dammar och bränner under fötterna...

Min bilder
Namn:
Plats: Uppsala, Sweden

söndag, oktober 07, 2007


Jag går mycket långsamt.



Mycket långsamt för att se trattkantarellerna.




Först hittar jag nästan inga.
Sen hittar jag bara några till.
Allt som allt en handfull.











Jag kände mig lite kall. Eller så var det kanske en känsla av lycka och vemod på samma gång.

Jag blev lite rädd. Men precis när jag trodde att jag var vilse

så hittade jag stigen igen.

Jag kissade nära stigen.

För jag kunde inte hålla mig.












Men sen förstår jag att jag måste gå hem. För mina skor är blöta.

När jag kommer hem dricker jag te.


Som säkert är gjort på konstgjorda smakämnen.


men det känns så äkta.


Jag känner mig verkligen som original india spice. Och livet ser ut som paketets etikett.



1 Comments:

Blogger Johanna said...

undrar om det är någon annan än jag som tycker att det låter som om jag kissade på skorna? Så var naturligtvis inte fallet! Skorna var tunna och mossan regnvåt...=)

11:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Home