ut ur askan...

Jag kliver alltid ur askan...men jag ser aldrig någonsin varken rök eller eld. Jag är fast i symbolerna och de dammar och bränner under fötterna...

Min bilder
Namn:
Plats: Uppsala, Sweden

måndag, september 17, 2007

ett fönster mot verkligheten- bredbandet har anlänt!

Jag tvivlar på att någon ens läser den här bloggen längre...men det är på sätt och vis som en början. Jag tror att den här adressen är hemlig för de flesta, utom andra bloggare, och syftet med att skriva i den har alltid varit lite luddigt.
Förut hade jag en blogg på spaces (http://regnaskasweden.spaces.live.com/) men så blev den liksom välläst och också på nåt vis omtyckt, och så kändes allt så konstigt. Då bytte jag hit...

Men antagligen är det så, att jag kommer att uppdatera oftare den här hösten. Det känns verkligen onödigt fantastiskt att ha internet hemma. Effekterna av det kommer naturligtvis på en gång - idag har jag inte gjort något studierelaterat överhuvudtaget!

Imorse tog jag en mycket tidig 2hpromenad med tre whippettöser och en presumtiv hundvakt...det var helt knäckande att gå långt, kallt och tidigt utan frukost. Jag vet inte hur jag ska orka ta mig till gymet idag...inte heller hur jag ska fokusera tankarna för att styra upp studiesituationen.
Jag har i vart fall börjat hitta inriktningen på min c-uppsats. Det känns väldigt spännande!

så, alla, jag är på gång...jag har skaffat facebook efter alla påtryckningar och jag finns här...sittandes framför ett fönster mot strängnäs trädtoppar och ett mot resten av världen.