ut ur askan...

Jag kliver alltid ur askan...men jag ser aldrig någonsin varken rök eller eld. Jag är fast i symbolerna och de dammar och bränner under fötterna...

Min bilder
Namn:
Plats: Uppsala, Sweden

onsdag, november 28, 2007

heliga hundar och bloggfördelning

Bokhögen vid sidan om mig är avskräckande hög. Egentligen vill jag åka och träna men inser att idag har jag nog faktiskt inte tid. Att det är så på riktigt och ingen ursäkt är riktigt skrämmande. Samtidigt så har jag aldrig haft en sådan här konstig pluggångest, nu är jag stressad för attjag vill hinna göra ett så bra jobb som möjligt.

Igår hade jag möjligheten att närvara vid ett seminarium om hundar i religionen. Det var otroligt skoj att få ta del av, jag hade kunnat sitta där hela dagen och kvällen. Det känns som att jag valt rätt ämne för min uppsats eftersom det engagerar och intresserar mig på riktigt.

Bara att hoppas på att jag får jobb på ett natur- och djurbruksgymnasium sedan. Det skulle passa min inriktning miljö/djur perfekt. Tänk att jag lyckades styra det åt det hållet fastän det inte blev något av vare sig djurvårdarutbilning eller veterinärstudier.

Jag är lite inaktiv på den här bloggen nu. Jag måste ju fördela tiden mellan gröna fingrar och whippetbloggen. Men jag märker hur skönt det är att få koppla bort studierna med några blogginlägg här och där.